Visst är det underbart med färska örter.

Idag blev det lite nya sådder. Den här gången
blev det några sorters örter. Nu ser jag fram
emot att ha dessa stående i vackra krukor
på altanen och bara gå och knipsa av vad
jag behöver.
Det är ju så ljuvligt med färska örter.
Egentligen skulle jag ha sått dessa
tidigare men jag har haft fullt upp med
butiken, så nu när jag lagt in de sista
grönsaksfröerna i butiken så blir det
säkert nya sådder varje dag.
Nedan ser ni ett smakprov på de örter
som såddes.

image20
Basilika "Purple Ruffles"
En jättegod smakrik Basilika
image21
Gräslök Kinesisk
Har en härlig smak av vitlök
image22
Sallad Mix "Stir Fry Mixed"
En härlig blandning som är
lätt att odla inomhus.

 Källa: http://www.sadax.nu/ 

Ha det gott
Solan




Kommentarer
Postat av: Galna kocken

"Tack för tipset. Fast jag är fd kock så visste jag inget om detta. Finns det i de stekfetter man köper i butiken och använder i hemmet. Ha det gott. // Solan "

Visste inget om detta heller fören nu.

Som jag förstod det, ja.
Detta kan dyka upp överallt som "smörarom". Även i vanliga butiker.

Postat av: Maria

Jag borde börja så nu så kan man snart ha färska örter inne i köksfönstret...

2008-03-26 @ 20:01:18
URL: http://jagblommar.blogspot.com
Postat av: Marie

Hej på dig! Härligt med sådder... mina står i köksfönstret och gror :)
Lycka till med bakningen av dinkelbrödet! Kram Marie

2008-03-26 @ 21:01:26
URL: http://hemochharmoni.blogspot.com/
Postat av: Willewira

Vad mysigt med massor av sådder!
Tycker det är härligt med egensådda växter och grönsaker.
Tyvärr har vi så trångt hemma att göra plats för olika sålådor/krukor är stört omöjligt. Men jag har hopp om förändring i framtiden. Skulle vilja ha en vinterträdgård...

Tills dess köper jag förpåsar och drömmer...mycket ekonomiskt. Eller snarare optimistiskt tänkande... vi kanske har mer plats i år...:-)

Ha en fortsatt bra vecka!! Och fortsätt hälsa på hos mig, tycker det är så trevligt!
Kram Willewira

2008-03-26 @ 22:19:44
URL: http://morkarinstappa.blogspot.com
Postat av: Nässelblom & choklad

Vad härligt att plocka sina egenodlade godsaker. Jag har börjat odla lite också, trots att jag inte ens har en balkong! Men det är så roligt.

2008-03-26 @ 22:32:20
URL: http://nasselblomchoklad.blogspot.com
Postat av: Lisa

Åh, så mycket vackert du visar! Underbara örter!! Snart är det dax, bara snön försvinner!
Tackar för titten hos mej!

Kram

Lisa

2008-03-27 @ 19:22:22
URL: http://lisastorp.blogspot.com
Postat av: Merja

Hej!!
Första gången jag är på din sida! Hittade dig hos Britt:)
Vilka fin fina stockrosor du har!!! Har aldrig sett på maken;))
Din ö ser ut som en rikig sommarö!! det låter bekant..undrar om vi kollat på stuga där...vet ej:)
Ha det bra bland dina sådder/Merja

Postat av: Merja

Hej!!
Första gången jag är på din sida! Hittade dig hos Britt:)
Vilka fin fina stockrosor du har!!! Har aldrig sett på maken;))
Din ö ser ut som en rikig sommarö!! det låter bekant..undrar om vi kollat på stuga där...vet ej:)
Ha det bra bland dina sådder/Merja


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0