Stockros en favorit

Idag blev det äntligen av att så lite stockrosor. Hade tänkt mig ett hav av dem i år men jag hade visst bara två kvar från förra året. Vart tog alla vägen som jag sådde. Jag har visst många trädgårdsvänner.....
Det blev fyra sorter idag och så blir det nog några fler i morgon. Även en tjusig Malva såddes. Nedan ser ni skönheterna och så den på min presentation på bloggens vänstra sida.


image5

Alcea rosea Appleblossom

image6


Alcwa rosea Chater s Double Icicle

image7


Stockros Créme de Cassis

image8

Rödmalva Mystic Merlin

Ha de bra // Solan

Kommentarer
Postat av: Dagrun

Stockrosor är väl ljuvliga, jag köpte Appelblossom förra våren. Det blev knoppar men inte mer än så, vi hade en rätt dålig sommar här i Östersund. Nu har jag vågat mig på att så själv, tyvärr är mina förutsättningar bra mycket sämre än dina. Jag ser fram emot ditt resultat....

2008-03-25 @ 07:17:15
URL: http://hobbyodlarn.blogg.se
Postat av: frukson

Vilka underbara stockrosor du har... man blir så sugen, ska besöka din shop =)

2008-04-17 @ 20:26:47
URL: http://fruksons.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0