Ny bok, "Mia-Sanningen om Gömda"



Vem ska man lita på??? Vilken bok är sann??


Den 15 december släpps boken "Mia-Sanningen om Gömda" skriven av frilansjournalisten Monica Antonsson. Hon skriver bl a om att det inte alls var Mia som var hotad så hon var tvungen att fly från Oxelösund. Det var istället hennes nya man som inte kunde stanna i Oxelösund efter att i  vredesmod kört över Mias fd två gånger och hade avtjänat ett fångelsestraff och dessutom varit militär i Chile och ingått i Pinochets specialtrupper, så inga chilenare ville veta av honom.


Nu går Levi och Marie Hjortsberg ut och vill att sanningen ska fram att det är massor med lögner som skrivits i boken Gömda. Levi är far till Mickael Mias äldsta son som hon skriver om i boken "Mias hemlighet". Levi har tröttnat på alla lögner och hur Micke blir anklagad för att ljuga när han försöker säga sanningen och vill därför att sanningen ska komma fram.


Jag är själv från Oxelösund och känner Levi och Marie  väl och Micke är klasskamrat och fortfarande kompis med min yngsta son. Jag vet att det varit mycket jobbigt för Micke att inte fått prata om Mia och böckerna hon skrivit och nu när han törs tala om det så tror ingen på honom.


Det är med spänning jag väntar på att få läsa boken.


Vår lokaltidning har en jätteartikel på tre helsidor lite står på deras hemsida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0