Något mindre kaos

Idag har det kaotiska blivit något mindre. Jag har översatt alla örtkryddor och lagt in dem på hemsidan och börjat att reda ut vilka ärtor och bönor som är vad. Jag är en van odlare men har aldrig odlat varken ärtor eller bönor. Inte visste jag att de hade så många namn. Satt på em och läste lite om dem och det finns egentligen en uppsjö olika sorter. Nu är problemet att vad är vad på engelska. Ja det löser sig nog. Jag har ett lexikon som jag verkligen haft nytta av. Här nedan ser ni bild på det oorganiserade kaoset. Nja jag har fått lite ordning i alla fall. De ligger ju i ordnade högar

image9

Ha det bra // Solan


Kommentarer
Postat av: Ann-Catrin

Hej!
Tack för titt hos mig... då hittade ju jag till din mysiga sida!!
Oj oj vilket arbete.. översätta alla..vad spännande att odla så där mycket!
Kommer gärna igen!
Kram a-C

2008-03-18 @ 21:38:45
URL: http://finthemma.blogspot.com
Postat av: mamma millan

God kvällsingen!!!
ojojoj då..här finns att göra!!!!så kul!!!


Kvällskram Millan

~~~♥ L O V E ♥~~~

~~*`♥´ *~~

2008-03-18 @ 22:23:30
URL: http://mamma-millan2.blogspot.com
Postat av: Kinna

Bönor är helt underbart att ha i landet. De som blir över kan man förvälla helt lätt och frysa in. Gott att ha under vinter. Jag rekommenderar dig varmt att prova bondbönor. Lite bökiga att göra iordning men fantastiskt goda med smör. =)

2008-03-24 @ 16:32:50
URL: http://kinnasblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0