Pelargoner, Pelargoner, Pelargoner

I förrgår fick jag hem 54 pelargonsticklingar från Odla.nu. Snabbt som sjutton skulle ju dessa nu få jord på fötterna. Jag stog hela eftermiddagen och plantade dem i små krukor. Men nu till problemet. Var skulle dessa små telningar få plats. Kontoret är fullt av fröer, i gästrummet sover barnbarnet som för tillfället bor här med sin pappa, sovrummet var det inte tal om för där står redan en massa frösådder och det andra lilla rummet är fullt av sonens saker. Ja då var bara vardasrummet med tillhörande matrum kvar så det fick bli på matrumsbordet. Middagsgäster får vi vänta med tills jag kan ställa ut de små. Jag trodde det skulle bli lite knorr från gubben men nejdå han tycker det är lite kul med alla mina odlingar, sticklingar och fröer. Visar lite hur det såg ut igår innan jag placerade dit ännu mer sticklingar jag själv tagit och satt på rotning. Nu är bordet mer än fullt. Nu ska jag ju inte behålla alla dessa själv utan säljer en del av dessa på www.tradera.com

image35image36

www.sadax.nu Din fröbutik på nätet

Ha det gott

Solan

Kommentarer
Postat av: Caroline

Oj 54 st!
Jag har inte satt ett enda frö i år. Jag ska nog ta mig i kragen och göra det.
Må så gott.
Caroline

2008-04-17 @ 11:26:30
URL: http://evelinashus.blogspot.com/
Postat av: Britt

Vad underbart 54 st. jag har själv fallit för pellisar i år och hittills har jag ...håll i dig 2 st. Men jag kanske kan få tag i några till innan sommaren är slut. Ha det bra.//Britt

2008-04-20 @ 22:00:26
URL: http://brittstradgard.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0